zondag 16 februari 2014

Kunstige Zondag; Théophile Steinlen

Onlangs kocht ik een doosje met postkaarten, 2 afbeeldingen, 10 kaarten. 
Ik viel op de voorkant van het doosje.

 Bron: http://www.yaneff.com/html/plates/pl95.html


Prachtig vind ik zulke afbeeldingen. Ze geven me zo'n nostalgisch gevoel (wat dat ook maar voor gevoel mag zijn). 
Het liefst hang ik mijn huis vol met dergelijke schilderijen/platen. 

" T.A.Steinlen" stond er op het doosje (ja, aan elkaar). Toen ik ging onderzoeken wie deze T.A. Steinlen dan is, ontdekte ik een zeer bekend werk van hem.

'bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Théophile_Steinlen

Een Franse Art-Nouveau schilder blijkt hij. In Parijs verkochten ook allerlei stalletjes langs de Seine deze poster. Deze is me dan net iets te bekend (zo ben ik dan ook wel weer), maar zijn stijl vind ik prachtig.

En ik ben weer een 'kunst-naam' rijker :-D.


Als je zijn stijl ook zo mooi vindt, laat dan een reactie achter, ik stuur je graag een kaartje op. 
Ik verstuur er 3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten